0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
تایپ و صفحه بندی چیست؟

تایپ و صفحه بندی چیست؟

تایپ و صفحه بندی یکی از آیتم های مهم و ضروری در چاپ کتاب و مجله یا پایان نامه می باشد، اینکه با استفاده از نرم افزارهای مناسبی تایپ را انجام دهیم نیز می تواند عامل مهم دیگری باشد.

 غالبا با واژه تایپ زیاد مواج شده‌اید، خصوصا برای انجام کارهای مهمی همچون پایان نامه.

به صراحت می‌توان گفت: تایپ سریع و راحت و بدون غلط در داکیومنتی که قرار است به عنوان خروجی داشته باشید، بسیار اهمیت دارد.

همانطور که گفته شد نرم افزارهای متعددی برای تایپ وجود دارد که یکی از متداولترین و رایج ترین نرم افزار تایپ متن، نرم افزار ورد می باشد که از قدیم و ندیم مورد استفاده کاربران بوده است.

 راحتی کار با این نرم افزار باعث شده است تا افراد زیادی برای انجام تایپ از آن استفاده کنند.

صفحه بندی چیست؟

غالبا تایپ و صفحه بندی با هم مطرح می شوند چرا که ارتباط تنگاتنگی در زمینه نگارش و ویراستاری و در نهایت چاپ خواهند داشت.

 فرض کنید قرار است کتابی را توسط انتشارات به چاپ برسانید. کاری که در این زمان بایستی انجام دهید، اینست که تایپ و صفحه آرایی کتاب موردنظر را قبل از ارسال آن برای چاپ به پایان برسانید.

 صفحه آرایی مهمترین بخش در چاپ کتاب محسوب می شود. چرا که نوشته‌ها باید در اندازه مناسب باشد و خطوط فاصله بین آنها رعایت شود.

 البته بسته به اینکه کتابتان آموزشی، ادبی و یا دانشگاهی باشد با یکدیگر متفاوت هستند، از این رو قبل از هر چیزی باید ابعاد آن را در نظر بگیرید.

 همچنین یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام تایپ و صفحه بندی کتاب درنظر بگیرید، نوع فونتی است که می خواهید انتخاب کنید.

فونت هایی را انتخاب نمایید که خوانا و راحت بوده و برای مخاطب به راحتی قابل دید باشد. بنابراین اگر قصد تایپ و صفحه بندی کتاب یا پایان نامه خود را دارید، ابتدا سایز آن را مشخص کرده و سپس فاصله متن از هر 4 سمت را تعیین کنید.

همچنین لازم است فونت و فاصله ی بین خطوط نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.   


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات