0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
انواع مهرسازی

انواع مهرسازی

آنچه باید در مورد مهر و مهرسازی بدانید!

با گسترش شهرنشینی و تعاملات انسان ها و رواج یافتن روابط اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی، مهر و مهرسازی هم نقش پر رنگی در مراکز تجاری و دیگر سازمان ها پیدا کرد.

 به گونه ای که مهرسازی با شدت یافتن داد و ستد و مبادلات تجاری و بازرگانی، توانست به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین عامل ثبت اسناد شناخته شود.

مهر و اثر انگشت، در واقع آثار مهم و شاخه ای از علم باستان لقب گرفته که پژوهشگران و دانشمندان زیادی به کمک مهر توانستند از ابهامات و شک و شبهه ها به واقعیت نزدیک شوند.

امروزه نیز مهرسازی یکی از برجسته ترین و کاربردی ترین و در عین حال پر درآمدترین شغل در جامعه محسوب می شود که نه تنها می توان به عنوان یک شغل همیشگی به آن نگاه کرد، بلکه شغلی کم هزینه و کاربردی است و از طرفی طیف وسیعی از افراد به آن نیاز دارند.

تاریخچه مهر و مهرسازی

 مهر و مهرسازی با تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به میان آمد و کم کم با پیشرفت علم و تکنولوژی و ارتباطات تجاری بازرگانان به اوج خود رسید.

تا آنجا که مهرسازی را ابزاری برای تشخیص مجهولاتی که در گذشته قرار داشت، به کار گرفتند و امروزه نیز با استقبال کم نظیری روبرو شده است.

شکل و شمایل مهرهاي قدیم دگمه اي يا  تقریبا نيمه کروي، بيضي، مکعب و یا مستطيل بوده است و به دو گروه استامپي و استوانه تقسیم می شود.

کاربرد مهرسازی:

مهرسازی از زمان پیدایش خود تاکنون کاربردهای گوناگونی داشته، به عنوان مثال از کاربردهای مهرسازی می توان به  نشان هویت‌های خانوادگی، نسب شناسی و به کارگیری آن درسازمان ها و اداره جات اشاره کرد و به گونه‌ای نقش بسزایی را در رسمیت و قانونی بودن مدارک و ارتباطات سازمانی ایفا می کند.

جالب است بدانید:  امروزه مهر در تمامی سازمان ها، اداره جات و شرکت ها، جایگاه ویژه‌ای را به خودش اختصاص داده است و اولین نشانه‌ی معتبر بودن یک نامه از سمت سازمان، با مهری که روی آن زده است تعیین می گردد.

انواع و اقسام مهر:

مهر ژلاتینی

مهر فلزی

مهر لیزری

 مهر برجسته

تفاوت مهر لیزری با مهر ژلاتینی در چیست؟

مهرهای ژلاتینی از یک نوع ماده‌ی ژله مانند در ابعاد متعددی ساخته می شود که به دلیل راحتی نصب مهر برروی دسته‌های جیبی، معمولی و اتوماتیک کاربرد فراوانی برای افراد مختلف دارد و از ویژگی‌های منحصر به فرد مهر ژلاتینی نسبت به مهر لیزری همین آپشن می باشد.

 منتها مهرهای لیزری غالبا نسبت به مهرهای ژلاتینی بهتر و کاربردی‌تر هستند، چرا که زمان زیادی را صرف ساخت مهر نخواهید کرد و تنها در 6 الی 7 ثانیه می‌توانید مهر فوری بسازید!

مهر لیزری عملیات شستشوی ژلاتین و مواد شیمیایی را هم ندارد، از این رو از دردسرهای وقتگیر  و به خطر افتادن سلامتی خود در امان هستید.

مهرهای لیزری هیچگونه آلودگی و بوی بدی ندارد و می‌توانید با استفاده از آنها مهرهای فانتزی و بسیار زیبایی را بسازید.

همچنین مهر لیزری این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی آنها را شارژ کنید و از ترکیب رنگ های متنوع با جوهر استفاده نمایید.

 

 


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات