0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
دایکات چیست؟

دایکات چیست؟

دایکات نمونه ای از یک دستگاه برش است که اصولا در چاپ به کار می رود.

از زمانیکه چاپ و تبلیغات به میان آمد و طراحی و چاپ کارت ویزیت و تراکت به عنوان یکی از پرمخاطب ترین ابزارهای تبلیغاتی وارد بازار شدند، دستگاه دایکات نیز به نوعی برای خودش جایگاه ویژه ای را پیدا کرد.

 مسلما هنگامیکه کارت ویزیت و یا تراکت چاپ می شوند، بایستی دستگاهی نیز برای برش دادن آنها وجود داشته باشد، که این دستگاه دایکات نامیده می شود.

 در واقع نقش اصلی دستگاه دایکات برای برش زدن و قالب سازی می باشد و در جعبه سازی به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک ابزار ثابت در جعبه سازی شناخته می شود.

دایکات چیست و در کجا کاربرد دارد؟

مسلما شما نیز جعبه های پیتزا، قطعات دستگاه و یا قطعه های ماشین را دیده اید، این جعبه و قطعات بعد از مراحل چاپ، برای برش در دستگاه دایکات قرار می گیرد تا بر اساس سایز تیغ زده شوند، از این رو به راحتی می توان مفهوم دستگاه دایکات را فهمید.

 جالب است بدانید: دستگاه دایکات به صورت ثابت به دو نفر برای انجام عملیات برشکاری نیاز دارد و به دلیل اینکه به شکل تخته پینگ پنگ عمل می کند، به آن دستگاه دایکات پینگ پونگی هم گفته می شود.

انواع دستگاه دایکات و کاربرد آنها:

دستگاه دایکات در دو نوع دایکات فکی و دایکات پینگ پنگی وجود دارد، همانطور که گفته شد، دایکات پینگ پنگی برای کار به دو نفر به صورت ثابت نیاز دارد درحالیکه دایکات فکی با یک نیروی کار هم می تواند کار کند.

در دایکات پینگ پنگی به دلیل استفاده از دو نیروی کار خطر کمتری پیش بینی می شود و ارزانتر از دستگاه دایکات فکی می باشد، از این رو بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، تنها معایب این دستگاه، اشغال کردن فضای زیاد است که می تواند مورد توجه هم باشد.

 


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات