0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
چاپ صنعتی چیست؟ و چه کاربردی دارد

چاپ صنعتی چیست؟ و چه کاربردی دارد

همانطور که می دانید امروزه با رشد روزافزون تکنولوژی، چاپ های متنوع و متفاوتی نیز برای خود جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

چاپ صنعتی نیز همانند چاپ دیجیتال نوعی از چاپ است که برای مواردی خاص به کار می‌رود.

چاپ صنعتی برای تولید انواع کتاب ها و مجلات با تیتراژهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

مسلما شما هم نمونه های بسیار زیادی از چاپ صنعتی را در پیرامون خود دیده اید، چرا که این نوع چاپ کاغذی نیستند و بر روی کالاهایی همچون: یخچال، کلیدهای داخل خودرو، خودکارهای تبلیغاتی، لوازم آرایشی بهداشتی مانند ادکلن‌ها و همچنین گوشی های موبایل چاپ می شوند.

این نمونه ها به گونه‌ای هستند که از چاپ صنعتی استفاده می کنند. در واقع چاپ صنعتی با برخورداری از دقت بالا و رنگ بندی متنوع و زیاد، طرفداران مخصوص به خودش را دارد و می‌توان به صراحت گفت که یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین نوع چاپ محسوب می شود.

چاپ صنعتی چیست؟

اگر به چاپ برخی از محصولاتی که در بالا گفته شود، همانند خودکار و یا گوشی موبایل دقت کنید، این نوع چاپ ها کاغذی نیستند و بر روی خود محصول چاپ شده اند.

چاپ صنعتی نیز در واقع چاپی است که هدف آن، انتقال یک پیام تبلیغاتی نیست، بلکه به عنوان تزئین یک محصول به کار می رود و شیک و خاص است.

کاربردهای چاپ صنعتی:

چاپ صنعتی با ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای که دارد، توانسته طیف وسیعی از نیازهای چاپی را برطرف نماید، به همین دلیل غالبا در خیلی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، چاپ بر روی محصولات الکترونیکی، انواع بسته بندی‌های شخصی، چاپ های تزئینی مانند: چاپ بر روی شیشه، چاپ بر روی چوپ و یا فلز و دیگر محصولاتی که نیازمند چاپ های اختصاصی باشند، می تواند از  کاربردهای چاپ صنعتی محسوب شود.

یکی از ویژگی های جالب و ممتاز چاپ صنعتی برخورداری از چاپ سه بعدی است که می تواند بر روی بسته بندی محصولات شکننده نیز استفاده شود که بسیار جالب و منحصر به فرد است.

 کاربردهای دیگر چاپ صنعتی عبارتند از:

·       لوازم و صنایع الکترونیکی همچون: کامپیوترها، محافظ ها، کنترل تلویزیون، کلیدهای کیبورد، کیس کامپیوتر و دیگر صنایع الکترونیک.

·       لوازم آرایشی بهداشتی همچون: ادکلن‌ها، کرم پودر، ظرف‌هایی که برای نگهداری دارو مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین جعبه‌های کمک های اولیه.

·       تمامی لوازم خانگی از شیرآلات گرفته تا پنل‌های ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، مایکروفر و اجاق گاز.

·       قوطی های حبوبات و بطری های آب.

·       لوازم و قطعات خودرو، همانند شمع ها، کلیدها، روکش خازن و انواع وایرها

 

انواع چاپ صنعتی:

 

·       چاپ تامپو

·       چاپ دیجیتال

·       چاپ افست

·       چاپ سیلک

·       چاپ فلکسو

·       چاپ سیلک اسکرین

هر یک از این چاپ‌ها به نوعی در گروه چاپ صنعتی قرار می‌گیرند، منتها هر یک از آنها با توجه به موارد و کاربردهایی که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

 به عنوان مثال: چاپ تامپو به دلیل سرعت و ارزان بودن، به میزان زیادی مورد استقبال افراد گرفته است و چاپ بر روی خودکارهای تبلیغاتی نمونه‌ای از چاپ تامپو می باشد.

 

 


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات